Stichting Destinatie Brabant
Uit in Eindhoven Regio
3 oktober 2022

Stichting Destinatie Brabant

In Brabant werken we graag samen. Dat geeft meer kracht, meer kennis en meer kansen. De destinatiemarketingorganisaties in Brabant zijn divers van opzet en onderling verschillend qua werkgebied. Maar al deze teams hebben gemeenschappelijke doelen en vergelijkbare activiteiten. Door uitwisseling en bundeling organiseren we een sterker netwerk, waar iedereen van profiteert.

Om deze aanpak te faciliteren is de stichting Destinatie Brabant opgericht. In de statuten is dat als volgt omschreven:

“De stichting heeft ten doel de onderlinge samenwerking tussen de destinatiemarketing organisaties met een publieke taak op lokaal, regionaal en provinciaal niveau in de provincie Noord-Brabant te bevorderen, gericht op het versterken van de vrijetijdssector, met het sociaal, economische en maatschappelijk belang voor Noord-Brabant als uitgangspunt.”

Naast dat Eric Boselie voorzitter is van het bestuur zorgt Eindhoven52 ook voor ondersteuning van het bestuur.