RegioRadar Eindhoven is live!
Uit in Eindhoven Regio
14 april 2022

RegioRadar Eindhoven is live!

Op 14 maart vond de publiekslancering van RegioRadar Eindhoven plaats in Het Speelhuis in de Gemeente Helmond. Samen met de wethouders en betrokken ambtenaren uit de 21 regiogemeenten, de aangesloten Visit- en cultuurorganisaties, stakeholders en pers gaven we het startsein voor de activatiecampagne in de brainport regio Eindhoven.

We verzorgden interviews met lokale, regionale en landelijke (vak)media, verstuurden de RegioRadar perskit naar betrokken ambtenaren, raadsleden en wethouders, stakeholders en regiopartners. We verspreidden meer dan 21.000 flyers en posters en creëerden naamsbekendheid in de regio via een brede buitenmedia en social media campagne.

Na de zomervakantie gingen de lokale destinatiemarketing organisaties op ons initiatief aan de slag met een regiopagina op de lokale Visit website. Hier wordt de bezoeker gestimuleerd om ook buiten de lokale gemeentegrens op ontdekkingstocht te gaan, met een doorverwijzing naar RegioRadar Eindhoven. Een mooi staaltje collectieve samenwerking!

Vanuit Tourist Information Eindhoven verspreidden een herdruk van de flyers en deelden ze actief uit tijdens de GLOW rondleidingen en ASML GLOW rondleidingen. De stadsgidsen van Eindhoven dragen de regiobrede samenwerking en het regiobrede vrijetijdsaanbod sinds het najaar ook structureel uit in hun verhalen aan de bezoeker van Eindhoven.

Herdruk-RRE-flyer_glow.jpg

Het RegioRadar team was met een promotiestand aanwezig op de International WinterMarket van het Expat Centre. Dit viel samen met de kick off van een vierwekelijkse online campagne ter promotie van het regiobrede kerst- en winteraanbod. Deze online advertenties werden meer dan 411.000 keer bekeken.

RRE in de media
RegioRadar is sinds de zomer van 2022 maandelijks zichtbaar in huis-aan-huisblad Thuis in-, editie Geldrop Mierlo, Son en Breugel, Best, Eindhoven en Veldhoven. Ook staat een top lijst maandelijks in het Frits Magazine, verspreiding Stedelijk Gebied Eindhoven & De Kempen.

Brainport Eindhoven
RegioRadar Eindhoven is tot stand gekomen met een bijdrage vanuit de regiodeal Brainport Eindhoven. Brainport Eindhoven verspreidt maandelijks een top 5 regio evenementen en activiteiten via haar social media. Deze top 5 wordt maandelijks op-maat en engelstalig aangeleverd door de redactie van RegioRadar Eindhoven.

Wij zijn trots op RegioRadar Eindhoven: een online etalage met culturele, vrije tijds- en sportuitjes overdag en ’s avonds; lokaal aanbod dat ook aantrekkelijk is voor wie van een aantal kilometers verderop moet komen. Je kunt grasduinen in een altijd verse stroom programma, zoeken vanuit je ‘mood’ (‘Waar heb je zin in?’) of op de kaart. Via inspirerende themapagina’s wordt overzicht geboden. Over wandelen of fietsen bijvoorbeeld, waar de musea en kastelen zijn of wat je kunt gaan doen tijdens de vakantie. De online tool heeft slimme technische snufjes en is compatible voor alle devices. De culturele en toeristische informatie van 21 regiogemeenten wordt in een gezamenlijke open database ontsloten, waarna de redactie het aanbod voor de RegioRadar selecteert en tijdens regiobrede bijeenkomsten thema’s en campagnes uitdenkt en faciliteert voor en met het netwerk.

RegioRadar Eindhoven is een initiatief van Uit in Eindhoven en Eindhoven Marketing, samen georganiseerd in Uit in Eindhoven Regio: een netwerkorganisatie die verbinding legt tussen de 21 regiogemeenten en cultuurorganisaties. Het doel? Cultuur, toerisme en voorzieningen in de brainportregio promoten en vanuit structurele samenwerking een impuls geven, in het belang van de ruim 750.000 inwoners en bezoekers. In het kader van de Brainport Nationale Actieagenda gerealiseerd met een bijdrage van Regio Deal Brainport Eindhoven. De identiteit van RegioRadar Eindhoven is ontworpen door Marc Koppen en de website is gerealiseerd door Insiders Online.