De Kempen: een omvangrijk gebied in België en Nederland met onmiskenbaar mooie en afwisselende natuur, liggend tegen ander natuurkwaliteit als de heidegebieden in Valkenswaard en Heeze Leende. Maar, herkenbaar als destinatie? Zichtbaar en herkenbaar door de consument als merk?
Eind 2018 is onder begeleiding van Eindhoven52 een eerste trajectfase doorlopen gericht op een update van de aanpak en ontwikkeling van een beoogde merkstrategie van de Kempengemeenten. Ook is er binnen deze fase een eerste oriëntatie uitgevoerd op de huidige organisatie aanpak. Om in dit kader tot een gedegen vervolgvoorstel te komen zijn er gesprekken gevoerd met een breed scala aan, voor de gemeenten van belang zijnde, stakeholders. Deze betroffen zowel overheids- als semi-overheidsorganisaties als ook profit en non-profit organisaties. Het doel was een geslaagde merkpropositie (inhoud) vanuit economisch perspectief en een meest realistisch organisatiemodel(vorm) met focus en toegevoegde waarde te formuleren.